Audyt użyteczności sklepu internetowego. Po co go robić?

audyt ecommerce

Audyt ecommerce to badanie użyteczności projektu sklepu internetowego. Podczas audytu eksperci identyfikują obszary problematyczne w architekturze, funkcjonalności i interfejsie zasobu internetowego, które prowadzą lub mogą prowadzić do spadku współczynnika konwersji. 

Dlaczego warto przeprowadzić audyt użyteczności?

Głównym zadaniem audytu użyteczności ecommerce jest analiza zachowań użytkowników witryny. W dzisiejszych realiach analiza musi uwzględniać segmentację ruchu według typu urządzenia, a więc cała grupa odbiorców jest dzielona na posiadaczy smartfonów, tabletów i komputerów. Takie podejście wynika z szybkiego wzrostu ruchu w sieciach komórkowych (więcej na ten temat możesz przeczytać na https://sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/seo-ecommerce-360/).

Audyt ecommerce pozwala nam zrozumieć, które elementy strony internetowej działają efektywnie, a które nie działają w ogóle. Ujawnia również przyczyny, dla których rzeczywiste zachowanie użytkowników może różnić się od zamierzonego. Takich „anomalii” nie da się wykryć bez oceny interfejsu witryny i porównania go z danymi dotyczącymi doświadczeń użytkowników.

W wyniku przeprowadzonego badania użyteczności klient otrzymuje szczegółowy raport. Wysokiej jakości raport zawiera listę znalezionych błędów i nieścisłości, propozycje ich usunięcia oraz zalecenia dotyczące optymalizacji witryny.

W większości przypadków zalecenia te mają na celu:

  • Zapewnienie wzrostu konwersji;
  • Zwiększanie średniego rachunku (również poprzez Cross-sell i Up-sell);
  • Zapewnienie powtarzalności sprzedaży (poprzez wydłużenie cyklu życia klienta (Lifetime value);
  • Utrzymanie klientów i powtarzalna sprzedaż zmniejszają koszty pozyskania nowych odbiorców.

Kto potrzebuje audytu eccomerce?

Audyt ecommerce jest niezbędny w przypadku projektów, w których ruch na stronie jest stały lub nie rośnie. Najczęstszymi odbiorcami tego typu usług są marketerzy witryn internetowych i sprzedawcy internetowi. Te dwa rodzaje osób charakteryzują się dość dużą konkurencją. Zasadniczo poszukują oni najskuteczniejszych sposobów przyciągnięcia uwagi potencjalnych odwiedzających, a następnie zwiększenia konwersji na wszystkich etapach lejka sprzedażowego.

Comments are closed.