Aktywny marketing – poznaj storytelling

storytelling

Kiedyś popularne reklamy telewizyjne i radiowe są wypierane przez alternatywne formy aktywnego marketingu. Czym jest to skomplikowane hasło i jak możemy je łatwo wprowadzić do naszej usługi? Aktywny marketing to nic innego jak osobiste zachęcanie klienta do kupienia naszego produktu. Nie mówimy tutaj o wciskaniu ulotek i kuponów na zakupy, ale o inteligentnym i sprytnym rozmawianiu z zainteresowanym klientem w sposób, który nie tylko przedstawi mu cechy naszej usługi, ale także zachęci do skorzystania z jej na własnej skórze. Dwie popularne formy, a jakże różne to ulotki reklamowe oraz storytelling w marketingu.

Zdobywanie klientów za pomocą ulotek

Przykładem może być praca ankieterów spotykanych w centrach handlowych lub metrze i na przystankach. Taka osoba ma za zadanie szybko poznać się z klientem i krótko opisać mu sprzedawany produkt. Taka forma marketingu jest na tyle trudna, że opiera się na zdolnościach interpersonalnych sprzedawcy i zależy mocno od jego doświadczenia i wyczucia w prowadzeniu sprzedaży. Istotne jest także celowanie w target – czyli grupę docelowych osób zainteresowanych naszą ofertą.

Opowiedz historię i zyskaj klienta!

Nowoczesną metodą, która doskonale wpisuje się w świat reklamy internetowej jest storytelling . Nie każdy jeszcze spotkał się z tym określeniem – storytelling co to jest? Najprościej rzecz ujmując jest to tworzenie opowieści, której zadaniem będzie zachęcenie klienta do określonego działania. Oczywiście może mieć on różne formy. Swego rodzaju storytelling znany jest już od mitologii. Więcej o storytellingu dowiesz się z tego artykułu: https://sempai.pl/blog/czym-jest-storytelling-w-content-marketingu-poznaj-sile-opowiesci/

Jakie są podstawowe cechy? Po pierwsze ma on angażować odbiorcę. Słuchając lub czytając historię, nasz odbiorca musi być zainteresowany tym, co się wydarzy.

Podczas budowy takiego opowiadania ważne jest oczywiście zapewnienie odpowiedniej akcji i narracji. To wszystko pozwoli nam stworzyć pasjonująca opowieść. Szczególnie ten rodzaj opowieści jest widoczny w reklamach w okresie świąteczny, kiedy to duże marki budują wizerunki w oparciu o wartość związane ze świętami, wcześniej odpowiednio nakreślając scenariusz.

,

Comments are closed.