Czym jest i na czym polega optymalizacja konwersji?
Wskaźnik konwersji jest jednym z najważniejszych współczynników, który pozwala określić efektywność danej strony internetowej. Konwersja to nic innego jak ilość interakcji, w jakie weszli internauci z naszą witryną. Jednocześnie wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą własną działalność, mogło się również spotkać ze skrótem CRO, który odnosi się do optymalizacji konwersji. Czym więc jest to działanie i na czym ono polega?
Optymalizacja konwersji – czym ona jest?
Optymalizacja konwersji to coraz częściej podejmowane działania, które mają doprowadzić do tego, że realnie zwiększy się liczba akcji, jaką podejmują użytkownicy odwiedzający naszą stronę www. Potocznie określa się ją skrótem CRO, a sama optymalizacja konwersji sprowadza się do zachęcenia użytkowników do kupna towaru, rejestracji w usłudze czy nawet do subskrypcji, jednocześnie nie zwiększając obecnych nakładów, jakie zostały przeznaczone na działania marketingowe. Co ciekawe, wielu przedsiębiorców może na samym początku policzyć obecny współczynnik konwersji i na tej podstawie zadecydować czy potrzebuje on optymalizacji. W jaki sposób? Otóż wystarczy tu skorzystać z dostępnych statystyk odnoszących się do wykonanych akcji i liczby użytkowników, a następnie obliczyć ich iloraz. Uzyskany wynik wystarczy pomnożyć przez 100%, by otrzymać miarodajne dane odnośnie realnego współczynnika konwersji. Jak wiadomo, dla strony internetowej najlepsze są jak najwyższe współczynniki konwersji, które dowodzą temu, że internauci chętnie wchodzą w interakcje z witryną i podejmują na niej szereg działań. Jednocześnie warto wiedzieć, że w wielu przypadkach wskaźniki konwersji nie są na tyle zadowalające, by strona www mogła przyczynić się do osiągnięcia celów sprzedażowych. Właśnie dlatego podejmuje się działania z zakresu CRO, czyli jej optymalizacji.
CRO – na czym polega optymalizacja konwersji?
CRO jest prostą odpowiedzią na pytanie przedsiębiorców odnośnie tego, czy można zrobić „coś” więcej, by witryna jeszcze skuteczniej przyciągała potencjalnych klientów. Otóż istnieje wiele powodów, dla których użytkownicy nie podejmują w witrynie pożądanych akcji lub – co gorsza – w ogóle nie odwiedzają naszej witryny. Co ciekawe, źródło problemu niskiego współczynnika konwersji najczęściej leży po stronie samej witryny. Być może brakuje na niej formularza kontaktowego? Być może nie ładuje się ona w optymalny sposób? Tego typu przeszkody – tak samo jak niewyraźne zdjęcia, czy utrudnienia procesu zakupowego – skutecznie odstraszają internautów. Są to również powody dla których przedsiębiorcy mogą tracić pokaźne grono swoich potencjalnych klientów. Właśnie w tym momencie z pomocą przychodzi nam CRO czyli optymalizacja konwersji – czytaj dokładnie. Dzięki podjętym – w zakresie CRO – działaniom, można skutecznie tego typu przeszkody wyeliminować i sprawić, że nasza witryna będzie „przyjazna” użytkownikom. Co więcej, optymalizacja konwersji pozwala także na bieżące monitorowanie efektywności wprowadzonych zmian i daje nam do dyspozycji szereg statystyk i analiz, które mogą stanowić podstawę do przyszłych udoskonaleń strony.