Content plan – co zawiera i jak go przygotować?
Content plan to dokument, który tworzysz, aby nakreślić cele i zadania strategii content marketingu. Zapewnia również mapę drogową dla Twojej strategii content marketingowej, określając, jakie treści musisz tworzyć, jak często i kiedy. Co zawiera dobry content plan i jak go przygotować?
Content plan – co to jest?
Content plan to dokument, który pomaga w planowaniu treści. Jest podstawą każdej strategii marketingowej i powinien być stworzony przed rozpoczęciem każdej kampanii.
Plan treści pomoże Ci zdecydować, które tematy chcesz promować, na które słowa kluczowe kierować i do jakiego rodzaju odbiorców chcesz dotrzeć z komunikatem marketingowym. Głównym celem planu treści jest pomoc w ustaleniu priorytetów różnych rodzajów treści, które zostaną utworzone, aby osiągnąć Twoje cele i zadania.
Pomaga określić najlepszy czas na publikowanie nowych postów na blogu, artykułów, filmów lub podcastów, aby mogły dotrzeć do docelowych odbiorców Pomaga również zarządzać kanałami mediów społecznościowych i śledzić wyniki, dając przegląd tego, co zostało udostępnione w mediach społecznościowych.
Co zawiera content plan?
słowa kluczowe: co zawiera content plan, content plan co zawiera, elementy content planu
Co zawiera content plan? Określa przede wszystkim, o czym będzie Twoja witryna lub blog. Content plan zawiera szczegółowe informacje o tym, kim są Twoi odbiorcy, czego potrzebują i jak zamierzasz to zapewnić.
Elementy content planu obejmują:
- Docelowych odbiorców
- Cele
- Zawartość (temat, śródtytuły i długość tekstu)
- Miejsca, gdzie powinieneś publikować teksty
Jak przygotować dobry content plan?
Plan treści to dokument, który określa strategię i taktykę, którą należy przestrzegać podczas pisania treści. Składa się z różnych sekcji, a każda sekcja ma inne aspekty, którymi należy się zająć.
Sekcja wprowadzająca planu treści zazwyczaj zawiera krótki opis odbiorców, cel, dlaczego ta treść jest potrzebna, jak zostanie dostarczona i jak długo powinna zająć.
Kolejna sekcja zawierałaby informacje o tym, kto napisze tę treść – jakie są jego doświadczenia i umiejętności. Obejmuje to ich wiedzę ekspercką na określone tematy, w czym są dobrzy pod względem stylu pisania itp.
Po tym następuje zarys samego artykułu lub wpisu na blogu – o czym jest, jakie są jego główne punkty itp.