Co to jest przekierowanie 301 i 302?
Przekierowania są powszechnym mechanizmem wysyłania użytkowników do prawidłowych stron w przypadku, gdy wprowadzą nieprawidłowy adres URL. Jednak możesz również używać przekierowań do kilku innych użytecznych celów. Przekierowanie 301 jest trwałym przekierowaniem, które sygnalizuje wyszukiwarkom i odwiedzającym, że strona została przeniesiona na stałe do innej lokalizacji.
Z drugiej strony, przekierowanie 302 jest tymczasowym przekierowaniem, które informuje wyszukiwarki i odwiedzających, że adres URL został tymczasowo przeniesiony lub zaktualizowany bez zmiany jego stałej lokalizacji. W tym wpisie na blogu wyjaśnimy, jak działają te dwa rodzaje przekierowań i kiedy najlepiej jest je stosować na własnej stronie internetowej.
Co to jest przekierowanie 301?
Przekierowanie 301 jest stałym przekierowaniem, które informuje wyszukiwarki i odwiedzających, że strona została na stałe przeniesiona pod inny adres URL. Kiedy konfigurujesz przekierowanie 301, mówisz wyszukiwarkom, że nowy adres URL jest nowym kanonicznym (lub głównym) adresem URL strony. To pomaga zapobiec zdegradowaniu strony w wynikach wyszukiwania, ponieważ jest jasne, że strona ma nowy dom.
W rzeczywistości wyszukiwarki takie jak Google oficjalnie zalecają webmasterom używanie przekierowań 301 w celu poinformowania wyszukiwarek, że adres URL został przeniesiony na stałe. Kiedy używać przekierowań 301? Przekierowanie 301 jest odpowiednie dla kilku różnych scenariuszy, gdy trwale przenosisz stronę na nowy adres URL. Pierwszym częstym scenariuszem jest sytuacja, gdy zmieniasz strukturę adresów URL swojej strony i chcesz przekierować odwiedzających ze starych adresów URL na nowe.
Ponadto powinieneś użyć przekierowania 301, gdy zmieniasz adres URL strony, ponieważ chcesz zachować jej link equity. Na przykład, jeśli chcesz przenieść wpis na blogu z jednego adresu URL na inny i zachować wartość backlinków oryginalnego artykułu, przekierowanie 301 jest najlepszym sposobem. Innym częstym scenariuszem jest zmiana adresu URL strony, ponieważ została ona zhakowana i należy przywrócić ją do pierwotnej lokalizacji. Więcej na temat przekierowań, dowiesz się z https://sempai.pl/blog/przekierowanie-301-i-302-czym-sa-i-jaki-maja-wplyw-na-seo/.
Czym jest przekierowanie 302?
Przekierowanie 302 to tymczasowe przekierowanie, które informuje wyszukiwarki i odwiedzających, że strona została tymczasowo przeniesiona pod inny adres URL. Przekierowanie 302 jest przydatne, gdy chcesz przekierować stronę na nowy adres URL w trakcie budowy i nie masz pojęcia, kiedy nowa strona zostanie ukończona. Zapobiega to karaniu przez Google Twojej witryny za niedziałające linki, ponieważ wie, że strona w końcu zostanie przekierowana na właściwą stronę.
Kiedy używać przekierowań 302? Jak już wspomnieliśmy, przekierowania 302 są najczęściej używane, gdy strona jest w budowie i chcesz przekierować stary adres URL na stronę tymczasową. Na przykład, jeśli przeprojektowujesz swoją stronę i prawie wszystkie twoje strony mają przekierowanie 302, możesz chcieć wstrzymać postępy SEO twojej strony do czasu zakończenia przeprojektowania i przekierowania wszystkich stron 301 na ich nowe adresy URL.
Innym częstym scenariuszem jest sytuacja, w której aktualizujesz stronę i chcesz zachować jej link equity. Na przykład, jeśli aktualizujesz wpis na blogu i chcesz przekierować odwiedzających ze starego adresu URL na nowy, przekierowanie 302 jest odpowiednie. Jedną z różnic pomiędzy przekierowaniami 301 i 302 jest to, że wyszukiwarki nie traktują przekierowania 302 tak poważnie jak przekierowania 301, więc musisz być bardziej ostrożny przy używaniu przekierowań 302.