Content marketing – co to? Dlaczego warto?
Marketing treści stał się jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów i budowania relacji za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zapewnia również firmom nowe leady i możliwości rozwoju biznesu, pozostając na szczycie trendów w branży. Czym właściwie jest i dlaczego warto się nim zainteresować?
Co to jest content marketing? Definicja
Content marketing to proces tworzenia i dystrybucji wartościowych, trafnych i spójnych treści w celu przyciągnięcia, pozyskania i zaangażowania jasno określonej grupy odbiorców.
Marketing treści to forma komunikacji marketingowej, która koncentruje się na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, istotnych informacji w celu przyciągnięcia, pozyskania i utrzymania jasno określonej grupy docelowej poprzez tworzenie atrakcyjnych treści.
Content marketing online – co się na niego składa?
Content marketing polega na tworzeniu treści, dystrybucji (online), zaangażowaniu (media społecznościowe), konwersji. Aby Twoja strategia content marketingu odniosła sukces, potrzebujesz wszystkich tych elementów. Kluczem do sukcesu w marketingu treści jest zrozumienie różnych elementów strategii, a następnie odpowiednie stosowanie różnych taktyk. Twórz wysokiej jakości, spójne treści, które przemawiają do odbiorców docelowych. Angażuj się w rozmowy w społeczności i buduj relacje. Generuj potencjalnych klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych i kampanii e-mail marketingowej.
Content marketing – przykłady
Marketingowcy treści odpowiadają za tworzenie wszelkiego rodzaju treści dla swojej firmy. Są zaangażowani w cały proces od pomysłu do wdrożenia.
Marketing treści służy do udostępniania materiałów, które informują lub edukują konsumentów o Twojej marce. – Może to być mieszanka materiałów tradycyjnych i cyfrowych, które są dostarczane w dowolnym formacie. Niektóre przykłady content marketingu to: posty na blogu, webinaria, whitepapers, case studies, filmy, podcasty itp. –
Jakie są korzyści content marketingu?
Marketing treści to proces tworzenia i dystrybucji wartościowych, trafnych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania jasno określonej grupy odbiorców. Jest to strategia marketingowa obejmująca wiele różnych mediów.
Korzyści z content marketingu dla firm obejmują:
- Zwiększona świadomość marki
- Poprawiony wizerunek i reputacja marki
- Większa lojalność klientów dzięki lepszym wskaźnikom utrzymania klientów
- Ulepszone rankingi wyszukiwarek dla słów kluczowych lub fraz związanych z produktami lub usługami Twojej firmy