Czy content marketing jest ważny?
Content marketing jest nazywany także marketingiem treści i wskazuje na rodzaj strategii marketingowej w sieci, która jest wykorzystywana zdobycia stałego grona klientów. Strategia ta polega na publikacji i promocji wartościowych treści dla określonej grupy odbiorców. Content marketing ma doprowadzić do budowania długotrwałych i intensywnych(opartych na emocjach) związków z konkretną grupą klientów. Działania takie podejmuje zwykle agencja content marketing.
Na czym polegają działania content marketingu?
Do bazowych działań marketingu treści zalicza się tworzenie i publikowanie interesujących treści, co ma na celu przyciągnięcie uwagi wybranej grupy klientów. Następnym krokiem jest nawiązanie relacji z wybraną grupą poprzez zaangażowanie oraz lojalność tej grupy klientów. Tworzona treść może być publikowana pod różnymi postaciami jak:
- artykuły,
- filmiki,
- webinaria,
- prezentacje multimedialne,
- wykresy czy
- grafiki.
Największe znaczenie ma treść i merytoryczna zawartość tworzonych publikacji. Marketing treści jest ściśle związany z dobrze poprowadzoną dystrybucją. Istotne jest, aby odpowiednio dobrać kanały dystrybucji do stworzonej treści i grupy docelowej. Stworzony content można rozpowszechniać za pomocą:
- postów w social media,
- mailingu,
- newsletterów,
- e-booków.
Jakie zalety wyróżniają content marketing?
Tworzenie treści wymaga czasu i nakładów, jednakże jego publikacja przynosi wymierne korzyści. Przede wszystkim wartościowy content ma angażować i przyciągać uwagę(w tym pozyskać nowych odbiorców). Odpowiedni content marketing ma wpływ na wzrost wyświetleń naszej strony oraz zwiększenie ruchu na niej. To natomiast prowadzi do wzrostu sprzedaży oraz zdobycia nowych, stałych klientów(powracają do sklepu). Wartościowy content jest idealny do rozbudowania wizerunku lub jego stworzenia od podstaw. Eksperckie artykuły, filmy czy podcasty mają realny wpływ na promocję oraz poszerzanie zasięgu. Jeśli udostępniany content ma wartość odbiorcy zaufają i będą czuć się bezpiecznie.