Czym jest SXO i jak może pomóc Twojemu biznesowi?
SXO, czyli Search Experience Optimization to zestaw koncepcji optymalizacji stron internetowych, których celem jest zapewnienie użytkownikom jak najwyższej konwersji. Udowodniono, że działa dobrze z wieloma różnymi stronami internetowymi i może być dostosowany do różnych oczekiwań użytkowników w Internecie.
Co to jest SXO?
SXO to skrzyżowanie SEO i UX. Termin ten nie jest wyczerpującą definicją, ale istnieje w branży. SXO można zdefiniować w sposób bardziej szczegółowy jako kompleksowe działania z obszaru SEO on-site, SEO off-site, CRO oraz UX.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek już nie wystarcza. Pod uwagę należy brać wiele czynników, takich jak trafność (dostarczana przez świeżą treść), a także sposób dostarczania/dostarczania treści użytkownikom. Tu właśnie przydają się działania UX, które mają na celu poprawę doświadczeń związanych z korzystaniem z produktu lub usługi.
Działania SXO – co się na nie składa?
Model SXO składa się z trzech głównych elementów:
– Treść witryny: Obejmuje to tekst i zawartość witryny, a także obrazy, filmy i inne media w witrynie.
– Projekt witryny: projekt witryny powinien być zoptymalizowany pod kątem SEO, w tym tego, jak wygląda na różnych urządzeniach i rozmiarach ekranu.
– Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek w witrynie: obejmuje tagi tytułu, tagi metaopisu i słowa kluczowe używane w treści samej witryny, a także używane adresy URL
Audyt SXO – na co zwrócić uwagę?
Audyt SXO to raport, który w kompleksowy sposób przedstawia mocne i słabe strony twojej witryny internetowej oraz to jak poszczególne czynniki wpływają na doświadczenia użytkowników.
Oto niektóre z kluczowych punktów, na które należy zwrócić uwagę podczas przeprowadzania audytu SXO:
- Layout. Im bardziej przejrzysty i czytelny – tym lepiej.
- Kolorystyka
- Jakość contentu
- Dostępność
- Parametry Core Web Vitals
- CTA.
SXO marketing – czy warto?
Należy zauważyć, że SEO ewoluowało na przestrzeni lat i nie chodzi już tylko o ranking słów kluczowych. Obejmuje wiele innych aspektów, takich jak szybkość ładowania witryny, współczynnik odrzuceń, współczynnik konwersji itp. SXO może pomóc na wiele sposobów, np. poprawić wrażenia klientów i współczynniki konwersji, pomóc w zdobyciu lojalnych klientów. Firmy mogą również polepszyć swoje rankingi wyszukiwania, zapewniając poprawę zadowolenia użytkownika i trafność. Nowości i możliwości znajdziesz na https://sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/sxo/.