Jak reklamować się za pomocą Google zakupów?
Współcześnie, coraz więcej ludzi decyduje się na dokonywanie zakupów przez internet. To nie tylko oszczędza czas, ale również pieniądze. Rywalizacja na rynku jest coraz większa, co oznacza, że trudniej dotrzeć do potencjalnych klientów i zainteresować ich swoją ofertą. Jednak właścicielom firm pomaga w tym wyszukiwarka Google, która umożliwia stworzenie kampanii produktowej. Google Shopping to obecnie najszybciej rozwijająca się forma reklamy.
Co kryje się pod zagadnieniem google zakupy?
Każdy, kto prowadzi sklep internetowy, powinien się zainteresować kampaniami produktowymi. Google zakupy umożliwiają wyświetlanie oferowanych produktów w wyszukiwarce Google, gdzie widać nazwę produktu, sprzedawcy, cenę i zdjęcie. Są to wszystkie niezbędne informacje, aby podjąć decyzję o ewentualnym zakupie. Takie kampanie zakupowe odpowiadają dokładnie na potrzeby użytkowników, którzy szukają konkretnych produktów i chcą kupić daną rzecz. Stąd można się spodziewać wyższej efektywności niż w przypadku kampanii, gdzie zgaduje się cele zakupowe. Jeśli chodzi o rodzaje kampanii google shopping, to wyróżnia się tu dwa rodzaje. Pierwszy z nich to standardowa kampania produktowa i w tym przypadku reklamy produktów są widoczne w Google. A drugi typ reklamy to tak zwany smart shopping czyli inteligentna kampania produktowa. Jest to standardowa kampania w połączeniu z remarketingiem dynamicznym.
Co daje taki typ reklamy?
Przede wszystkim użytkownicy widzą to czego szukają, dlatego budżet na taką reklamę jest dobrze spożytkowany, a nie przepalany na niepewne cele reklamowe. Czego nie można odmówić Google zakupom, to wysokiego współczynnika konwersji. Same produkty są widoczne od razu w popularnej wyszukiwarce Google, zatem szukający nie ma żadnych utrudnień w widoczności oferty. Koszt pozyskania potencjalnego klienta jest relatywnie niski i jest to bardzo dobra reklama swojego biznesu w sieci, czyli sklepu internetowego. Reklama tego rodzaju to duża korzyść dla reklamodawców, którzy w łatwy sposób mogą pokazać innym swoje produkty. Dzięki temu, robienie zakupów przez internet jest przyśpieszone i intuicyjne. Większość osób szuka produktów poprzez wpisywanie ich nazwy w wyszukiwarce, stąd można sobie wyobrazić skuteczność tej reklamy. W kwestii kosztów to wartość pojedynczego kliknięcia jest dynamiczna, dlatego bardziej operuje się na limitach stawki za kliknięcie, aby użytkownik miał przybliżoną kontrolę nad kosztami. Nowoczesne biznesy, które chcą być widoczne w sieci, powinny pomyśleć o tej formie reklamy.