Prawidłowe pisanie i używanie anchor
Co to jest anchor? Anchor text to jedno słowo lub fraza, które jest używane jako link prowadzący do odpowiedniej strony. Ma obce pochodzenie (anchor) i przetłumaczone z angielskiego oznacza „kotwicę”. Link kotwiczny jest umieszczany pomiędzy tagami<a>. Zastosowanie linków ułatwia nawigację po witrynie lub innym zasobie internetowym, a także wpływa na promocję wyszukiwania. Jest to dość skuteczne narzędzie, jeśli jest stosowane prawidłowo.
Osobliwości związane z wymyślaniem właściwych anchor
Rozcieńczone i nierozcieńczone anchory są używane dla maksymalnego efektu w rankingu linków. Nierozcieńczony anchor to fraza kluczowa, która jest osadzona pomiędzy znacznikami i jest linkiem do pożądanej sekcji lub strony, zasobu strony trzeciej. Co to jest rozcieńczona kotwica? Jest to fraza kluczowa, która jest podzielona z różnymi słowami trzeciorzędnymi. Na przykład zapytanie kluczowe „kup okna” będzie anchorem nierozcieńczonym, natomiast „kup tanie okna plastikowe” będzie anchorem rozcieńczonym.
Co należy wziąć pod uwagę przy wyborze i komponowaniu anchorów dla linków:
- Numer na stronie zasobu internetowego. Nie zaleca się stosowania linków z tym samym tekstem, w przeciwnym razie wyszukiwarki mogą potraktować to jako spam i obniżyć ocenę zasobu lub usunąć go z organicznych wyników. Istnieje nawet proporcja, której zaleca się przestrzegać: stosunek linków rozcieńczonych do nierozcieńczonych — 70%/30% lub 75%/25%;
- Trafność (adekwatność do treści). Komponując tekst dla linków HTML, należy upewnić się, że prowadzi on do strony lub zasobu, którego tematyka jest taka sama jak treść;
- Czytelność. Nienaturalne zapytania, które po prostu powtarzają najpopularniejsze słowa kluczowe, ale nie zostały zredagowane zgodnie z zasadami języka rosyjskiego („tanie meble w Warszawie” itp.), z dużym prawdopodobieństwem zostaną odebrane przez robota wyszukiwarki jako spam;
Prawidłowe pisanie i używanie anchor
Aby skutecznie wykorzystać linki wewnętrzne i zewnętrzne do promocji w sieci, trzeba nie tylko wiedzieć, czym jest anchor. Konieczne jest również zrozumienie specyfiki promocji, przyczyn powstawania filtrów w wyszukiwarkach itp. Kompetentni webmasterzy i copywriterzy dobierają zapytania kluczowe za pomocą specjalnych serwisów, unifikują je, dopasowują do treści stron, do których linkują.